Slaapoefentherapie

Een goede nachtrust is niet voor iedereen vanzelfsprekend.

  • Kunt u maar moeilijk in slaap komen?
  • Bent u ’s nachts vaak wakker en valt u dan moeilijk weer in slaap?
  • Bent u uren voor de wekker alweer wakker?
  • Heeft u behoefte om lang uit te slapen?
  • Staat u vaak vermoeid op?
  • Heeft u overdag de behoefte om “bij te slapen”?
  • Heeft u last van vermoeidheidsklachten, slaperigheid, concentratieproblemen, vergeetachtigheid?
  • Heeft u regelmatig “een kort lontje”, last van doemdenken, een moedeloos gevoel of piekert u veel?

Slaapoefentherapie helpt u weer goed slapen.

Een slaapprobleem is niet alleen ’s nachts een probleem: het uit zich op den duur ook in slechter functioneren overdag. Wat u overdag doet heeft invloed op de nacht én de gevolgen van een slechte nachtrust hebben effect op hoe u zich de volgende dag voelt.

Net als uw houding en manier van bewegen is slapen ook gedrag. Als Slaapoefentherapeut behandel ik slaapproblemen dan ook als een onderdeel van uw algemeen dagelijks functioneren en andere klachten die overdag een rol spelen.

De Slaapoefentherapeut benadert de slaapproblemen dus ook vanuit een 24-uurs visie. Systematisch worden de onderliggende oorzaken en patronen van uw slaapprobleem inzichtelijk gemaakt, aangepakt en opgelost. De therapie is gebaseerd op recente wetenschappelijke inzichten en is voor u direct toepasbaar.

Goed slapen kunt u leren.

Dat kan op verschillende manieren:

  • u krijgt inzicht in hoe u via uw gedrag ’s nachts én overdag, de voeding en lichaamsbeweging uw slaap positief kan beïnvloeden;
  • u leert door middel van specifiek op u afgestemde ontspannings- en mindfulness-oefeningen beter te voelen, te ontspannen en te focussen om zo makkelijker (weer) in slaap te kunnen vallen;
  • u leert een gezonde dagplanning te maken om zo het moment van slapen, de slaapduur én -kwaliteit te verbeteren;
  • u leert, d.m.v. cognitieve gedragstherapie, op een gezonde manier met problemen om te gaan;

Slaapoefentherapie geeft op deze manier een oplossings- en doelgerichte aanpak van uw slaapprobleem:

U krijgt weer meer grip op uw slaap.

Vraagt u zich af of u baat zal hebben bij Slaapoefentherapie? Dan biedt ik u de mogelijkheid van een gratis Slaap-Check van ongeveer 30 minuten. Met de SlaapCheck maakt u vrijblijvend kennis met Slaapoefentherapie én krijgt u inzicht in wat Slaapoefentherapie voor u kan betekenen.

Een gratis én vrijblijvende

Slaap-Check

Wat houdt een Slaap-Check in?

  • Tijdens de Slaap-Check zal ik een aantal vragen stellen zodat ik een duidelijk beeld krijg van uw slaapprobleem én om zo uw hulpvraag duidelijk te krijgen;
  • Vervolgens bespreek ik met u wat ik via Slaapoefentherapie voor u kan betekenen en op welke manier;
  • Tot slot geef ik u adviezen en/of oefeningen waar u meteen mee aan de slag kunt om de situatie te verbeteren.

Slaapoefentherapie wordt aangeboden in de vorm van persoonlijk contact in de praktijk, bij u thuis óf in de vorm van online-consulten óf een combinatie hiervan.

Op de website www.slaapoefentherapie.nl vindt meer informatie over Slaapoefentherapie en via deze link ziet u wie baat kan hebben bij Slaapoefentherapie.

Heeft u een vraag over Slaapoefentherapie of wilt een afspraak maken mail of bel me dan óf vul het contactformulier in.

Aangesloten bij het Netwerk Slaapoefentherapie